lunes, 20 de noviembre de 2023

Hizkuntza-arduren sonetoa. / Soneto de las veleidades lingüísticas.

 



☆☆☆


¤ Hizkuntza-arduren sonetoa.


Bost hizkuntzatan molda naiteke
eta badakit beste pare bat hilda jada.
Beste bat ere ulertzen dut, oker askorik gabe.
Hizkuntzalaritza kultura usainduna da.

UK•n nagoenean, ez dabiltza txantxetan,
ingelesez hitz egin behar dut, okerrik gabe.
Frantzian frantsesez hitz egiten dute portu bakoitzean.
Kontua da lekuen arabera hitz egitea.

Nire lareetan ere lezio bera aplikatzen dut,
ni ez bainaiz turismotik bizi,
eta kanpotarrak ez dira salbuespen.

Angloari, nire hirian, gauza bera egiten diot.
Ingelesez hitz egiten badu, aukera eta debozioa galtzen ditu.
Etxean ez da inperialismorik onartzen.



¤ Soneto  de las veleidades lingüísticas.


Me puedo manejar en cinco idiomas
y conozco otro par que está ya muerto.
Entiendo alguno más, sin mucho entuerto.
Lingüística es cultura con aromas.

Cuando estoy en UK, no andan con bromas,
debo hablar en inglés y sin entuerto.
En Francia hablan francés en cada puerto.
La cuestión es hablar según asomas.

En mis lares me aplico igual lección,
puesto que yo no vivo del turismo,
y los foráneos no son una excepción.

Al anglo, en mi ciudad, le hago lo mismo.
Si habla en inglés pierde opción y devoción.
En casa no se admite imperialismo.



@fga51
Nov. 2023

☆☆☆



No hay comentarios:

Publicar un comentario