sábado, 5 de septiembre de 2020

Benetakotasuna ☆ La autenticidad


"Erregimen neoliberalak morala ustiatzen du. Domeinua, askatasunetik pasarazten den unean kontsumitzen da. Benetakotasuna produkzio modu neoliberal bat da. Bat bere borondatez ustiatzen da, egiten ari delakoan. Benetakotasuna gurtzearen bidez, erregimen neoliberala pertsonaz jabetzen da, eraginkortasun handiagoko ekoizpen-zentro bihurtuz. Horrela, pertsona osoa ekoizpen-prozesuan sartzen da. Benetakotasuna gurtzea gizarte-arloaren gainbeheraren seinale nahasezina da: pertsona bat benetakoa dela uste denean edo gizarte osoak benetakotasun-arazoak sortzen dituela esaten denean, hitz egiteko modu horrek agerian uzten du gizarte-ekintza zein debaluatua dagoen, eta testuinguru psikologikoak gero eta garrantzi handiagoa hartzen du. Benetazkoa izateko presioak introspekzio nartzisista batera garamatza, norberaren psikologiaz etengabe arduratzera. Komunikazioa psikologikoki ere antolatzen da. Benetakotasunaren gizartea intimitatearen eta biluztasunaren gizartea da. Nudismo animiko batek ezaugarri pornografikoak ematen dizkio. Gizarte-harremanak are egiazkoagoak eta egiazkoagoak dira, zenbat eta pribatutasun eta intimitate handiagoa adierazten den. "

(Byung-chul han, 'La desaparición de los rituales', Herder, 2020)



"El régimen neoliberal explota la moral. El dominio se consuma en el momento en que se hace pasar por libertad. La autenticidad representa una forma de producción neoliberal. Uno se explota voluntariamente creyendo que se está realizando. Mediante el culto a la autenticidad el régimen neoliberal se apropia de la propia persona, transformándola en un centro de producción de una eficiencia superior. De este modo la persona entera se involucra en el proceso de producción. El culto a la autenticidad es un signo inconfundible de decadencia de lo social: Cuando se juzga que una persona es auténtica o cuando se dice que una sociedad en conjunto crea problemas de autenticidad, esta manera de hablar revela lo fuertemente devaluada que está la acción social, mientras que el contexto psicológico cobra cada vez más importancia. La presión para ser auténtico conduce a una introspección narcisista, a ocuparse permanentemente de la propia psicología. También la comunicación se organiza psicológicamente. La sociedad de la autenticidad es una sociedad de la intimidad y el desnudamiento. Un nudismo anímico le otorga rasgos pornográficos. Las relaciones sociales son aún más verdaderas y auténticas cuanta mayor privacidad e intimidad se revelan."

(Byung-Chul Han, 'La desaparición de los rituales', Herder, 2020)

No hay comentarios:

Publicar un comentario